Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Saturday, August 13, 2011

Post no 200

assalamualaikum dan salam sejahtera..

Ya betul. Ni post yang ke 200. hebat kan. haha. post yang ke 200 setelah hampir 4 tahun berblogging. rasanya kalau blogger tegar setakat 200 entry setahun takda masalah pun. blogger yang suam-suam kuku pun rasa purata setahun 100 post kan. tapi tu la. aku memang akur dengan kehebatan aku setakat ni je. untuk rekod tahun 2008 (19), 2009 (100), 2010 (33), dan 2011 - sekarang (13). tambah semua baru 165 kan. maknanya ada lebih kurang 35 lagi post yang tak publish pun. haih...

Permulaan blogging ni bila aku balik dari belayar di Tunas Samudera. rasa membuak-buka plus jelous dengan rakan-rakan yang ada blog buat aku tak fikir panjang terus buat satu akaun. lagipun benda free kan. sepanjang blogging aku tak banyak keluar dari komuniti kelas dan maktab aku. kebanyakan hanya kawan-kawan sekelas sahaja. macam tak berapa berminat untuk mempromosikan blog. rasa biarlah je macam tu.

Seronoknya blog ni bila masa-masa lapang tu baca balik post yang lama. kelakar je bila kenang-kenang balik. betul gambar menceritakan 1001 cerita. tapi kalau tengok gambar tak ingat ape pun takde guna juga. so kalau ada karangan serba sedikit ok la sikit nak kenang balik kan.

post paling aku suka baca ialah berkenaan dengan paintball. Post ni bila mula2 sekali aku ajak kawan join kejohanan paintball amatur di Tasik Idaman. seronok seronok seronok. baca balik macam mana nak kumpulkan ahli tu pun dah kelakar. dalam masa kurang satu hari hanya melalui blog ja aku dh dapat satu team. padahal kebanyakan tu sebelah bilik jer. tapi medium blog juga yang diguna. punya la kemaruk blogging masa tu.

sekarang aku makin jarang blogging. ni pun sebab aku berjauhan dengan isteri dan banyak sangat masa terluang kat sini. memang banyak masa terluang sebab selain mengajar, tengok TV, main badminton memang xda kerja lain dah. kecuali kalau keluar ke sandakan atau KK la. tapi sekarang aku banyak penuhkan masa dengan baca Quran, baca jurnal, baca buku dan kadang2 utk rehatkan diri aku baca blog politik atau siapa2 atau tulis blog atau layan facebook. tapi malam sudah rutin untuk chatting dengan isteri. hehe.

tu je la kot.. xda pun banyak benda nk cerita. sebab memang kecerdasan aku dalam menulis sangat lah kurang. tu yang aku rindu dengan subjek akaun dan matematik.

sekian, wassalam.

0 respon baek punya:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...