Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Monday, August 15, 2011

Bonus Raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Bismillah,

Akhirnya hari ni masuk juga bonus raya setengah bulan gaji.

Tolak juga EPF rupanya. walaupun tak seperti yang dijangka namun syukurlah. Terima kasih kerajaan. mungkin ada yang berkata tengok, tak sokong kerajaan tapi ambil juga bonus yang kerajaan bagi.

Well, pada aku takde masalah pun dengan attitude tak sokong kerajaan ni. Tapi bila masa plak aku tak sokong kerajaan, semua dasar yang di bentuk dan digubal oleh kerajaan terutamanya melibatkan kementerian pelajaran semua aku ikut kan. Cuma mungkin ada beberapa isu yang aku tak setuju dan setuju dengan mereka2 yang membangkang tu. Mana la ada orang yang sempurna kan. Kerajaan pun ada buat silap dan tak salah untuk menegur kan.

Setiap dari kita kan berhak untuk menyokong siapa2 sahaja. Aku jujurnya percaya kerajaan yang bakal dibentuk oleh PR akan menjadi lebih baik dari kerajaan sekarang. Mungkin ada tak percaya, aku tak salahkan sebab sehingga ke hari ni PR tak pernah pun jadi kerajaan. Ok sekarang kita bercakap pasal kerajaan pusat, kalau setakat kerajaan negeri kita tak boleh buat perbandingan kerana perbezaan kuasa dan autoriti yang ada pada kerajaan pusat. Cuba bandingkan dengan kerajaan negeri Melaka, N9, dan lain2. Ada x perbezaan???.

Papepun aku masih menunggu pengumuman negeri2 macam Penang, Selangor, dan kelantan yang berjanji untuk beri bonus juga.

Sekian terima kasih.

1 respon baek punya:

cyba_qema said...

alhamdulillah..rezeki baby....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...