Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Friday, October 23, 2009

aku dah nak posting 3

assalamualaikum dan salam sejahtera....

entry sblm solat jumaat.. jom kita ke masjid awal.. hehe.. jgn khatib dah berkhutbah br nak solat tahiyatul masjid...

perancangan perlu kan.. jadi b4 posting aku sudah berkira2 berapa plan utk aku utk thn2 kemudian.. ye mmg benar aku tidak mahu selama2 menjadi guru... kalau menjadi guru pun biarlah ada peningkatan professionalisme pada diri aku ni.. aku tidak mahu statik kerana aku akan berasa bosan..

plan 1.. aku berkira jika diizinkan oleh Allah aku mahu bergelar guru cemerlang dan apply untuk naik ke dg44 dalam masa 5 thn.. mengikut amalan biasa guru boleh apply utk naik ke dg44 tpi ambil masa 10 thn (lama kan).. so dgn tiket guru cemerlang maka tempohnya akan dipendekkan kepada 5 thn sahaja... kemudian setelah 3 thn naik lgi dg48 n kemudian aku target mahu ke jusa c sebelum pencen.. insyaAllah...

plan 2.. aku mahu menyambung master dengan menggunakan ongkos sendiri selepas sthn stgh mengajar.. harapnya aku dapat posting sekitar kl atau kwsn yg berhampiran Uni tempatan kerana hanya sarjana dari Uni tempatan sahaja yang diiktiraf.. kemudian selesai sahaja aku mahu apply biasiswa untuk sambung peringkat doktor falsafah.. kalau ada rezeki mahu ke luar negara... bidangnya prasekolah insyaAllah...

aku mahu menjadi guru sahaja.. di sekolah..tapi tentu ada bertanya bagaimana dgn kerjaya sampingan aku sebagai ejen insurans..tu aku ttp akan truskan.. still ada target yg ingin dicapai..

semuanya bergantung kepada sekolah, tempat yg aku kena posting nanti..doakan aku berjya mencapai cita2 aku..

sekian.. wassalam..

11 respon baek punya:

F. Hanim M. said...

go for it mus!!

ainko said...

yeah!!go for it..cepat bercerita kisah singa dan arnab..ops..singa dan tikus

ainko said...

btw, plan no 2 ko tuh sm ngan plan no 1 aku..insyaAllah..
satu lg..aku juga ttp mau jd cikgu pra wpn dh dpt PhD!wah2..same lg..

p/s: bayangkan satu hari nati ko n aku dh berjaya dlm bidang ni..sure...kite bergaduh!haha

Mustakim Ahmad said...

anem.. go get it together...

anne.. join me anne.. aku pemalu la anne bab2 nak bercerita ni.. haha.. mcm aku ckp la.. nanti kat pra aku bila part bercerita aku jemput ko dtg ea..

Mustakim Ahmad said...

anne, blom berjaya lgi pun dah bergaduh.. haha.. let's plan it right..

shyna said...

jgn la bergaduh...

shyna said...

jgn la bergaduh...

Mustakim Ahmad said...

usna.. xleh nk wat ape la usna.. mungkin lahir thn sama kot.. tu yg slalu gaduh2.. haha

cyba_qema said...

gaduh2..gaduh mesra takpe..
ni lahir tahun lain pun gaduh..bukan stakat gaduh..perang dunia dh yg ke sepuluh or lebih agakny..

Mustakim Ahmad said...

qema, perang merapatkah ukhuwah... tu la asam garam kehidupan... aahaha

cyba_qema said...

takdenye..terlebih asam n garam pun takleh gak..takat mesra2 je ok baru ngam..org kate just nice!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...