Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Friday, August 12, 2011

Syahdu



assalamualaikum dan salam sejahtera..

saat ini aku sedang memasak bubur kacang untuk juadah berbuka puasa.. sememangnya bubur kacang sangat sinonim dengan aku.. memang diketahui umum (mak aku dan isteri aku) yang aku sangat menggemar bubur kacang.. ntah npe.. tambah kalau cecah dengan roti gardenia.. memang masyukk habis..

percubaan kali ke berapa ntah aku tak ingat tapi rasanya bubur aku tak pernah pun jadi.. kalau tahu dek istri aku memang habis la aku kena gelak.. hehe.. tapi janji aku dapat merasa bubur kacang pun dah kira ok la.. tambah duk dalam ni.. terima je la.. kali pertama kering bubur tu.. macam makan kacang je.. aku dah berapa kali tambah air tapi tiba2 hilang semua air.. hehe



tapi sebenarnya post kali ini saja nak cakap yang aku rindu kat mak ayah.. macam lama plak aku tak jumpa dorg.. padahal duduk satu negara.. tapi tu la.. kekangan masa, tenaga, dan wang membataskan.. insyaAllah raya ni kami suami isteri akan beraya di gerik dulu..



mak dan kak ani..

sekian sahaja..

2 respon baek punya:

cyba_qema said...

nape tak letak gambar reallll punyaaa..
nt balik kite masak same2 ea..nt bleh jadi chef bbur kacang lak..takla jadi chef kari je..

Ibnu Ahmad said...

hehe.. xmau la gmbr real punya.. orait mdm chef.. tapi kari ttp no 1..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...