Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Tuesday, October 27, 2009

aku dah nak posting 5

assalamualaikum dan salam sejahtera...

smlm rasanya mse tgh makan mendapat pengkhabaran pasal posting yang x menentu.. haih malas betul aku nk pikir bnda2 cmni.. bila la mereka mahu bekerja dgn lebih efisien dan teratur.. tp aku kdg2 fed up la dgn pengkhabaran2 yg ntah ape2 ni.. suka benor mereka menyusahkan jiwa raga student.. bagi la motivasi sket.. ni lagi nak meranapkan student ada la..

teringat kata2 manager insurans aku yg baru.. kdg2 dlm kerja ejen ni bkn tekanan dan pressure dari klien yg buat ramai ejen lari tp sbnrnya tekanan dr dlman tu yg skit jiwa raga.. yeah mmg benar dan skrg aku tgh terperusuk jauh dalam ape ntah.. xmahu bangkit2 lagi stlh jatuh berdebuk!!!... tp aku perlu bangkit..

jadi kaitannya dgn di sini sbgi aku nk posting ni.. mmg kdg2 jdi xmahu ingin menjadi guru kerana byk sgt unsur2 ion yg negatif dari positif.. di maktab sahaj sudah terserlah.. rasanya kalau ditukarkan polisi pensyarah perlu menjadi guru dahulu sblm menjadi pensyarah rasanya bertukar sedikit budaya di mktb ni.. ambil la professional ke jdi pensyarah. tp sukar pulak mereka nak menghayati keguruan ni...

tapi pada aku banyak mana pun unsur2 ini.. tu dah jadi lumrah la.. menikam dan ditikam tu perkara biasa... hari ni kamu ketawa dengan dia... hari lain kamu belum tentu suka melihat dia.. jadi kena tough je la.. hidup perlu diteruskan..

sekian wassalam..

6 respon baek punya:

cyba_qema said...

eh, wjud kembali..

mau jdi cikgu..
tak mau jadi cikgu..
mau jdi cikgu..
tak mau jdi cikgu..
mestila jadi..
mau jdi cikgu yg terrrbaik..

cyba_qema said...

eh, wjud kembali..

mau jdi cikgu..
tak mau jadi cikgu..
mau jdi cikgu..
tak mau jdi cikgu..
mestila jadi..
mau jdi cikgu yg terrrbaik..

Mustakim Ahmad said...

izinkan ia wujud kembali.. try to be as neutral as it can be..

yup darling.. be the best among the best..jgn be the best beat the rest..we need others also to be the best..

cyba_qema said...

emm, btul3..mencabar kemampuan diri n menyaingi kemampuan org len..ok tak?

Mustakim Ahmad said...

kelas falsafah plak ea.. bleh jer..hehe

cyba_qema said...

klu tak leh nk tukar pulak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...