Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Friday, July 24, 2009

bagaimana akhirnya...

dua tiga malam ni selalu aku tido lewat...uban plak makin banyak yg tumbuh..dah tak terkira ramai orang yg duk tegur aku dah ada uban..senyum jer slalu aku...tp yang paling aku klaka bila sorg tu tegur aku dah tumbuh uban trus dia ckp "ni banyak sgt memikir ni'...terdetik jer kat kepala aku layak aku mendapat uban2 ni..aku ni banyak memikir sgt ker??...then berbaloi ke apa yg telah aku duk pikir2 tu smpi tumbuh semua uban2 ni walaupun aku muda lagi...

jumaat lps aku smpt jmpa kwn lama aku..YUS...dia ni mmg banyak memberi pengaruh kat aku sejak aku kenal dia...aku kenal KFC, HIP HOP, SKATERS, dan mcm2 lg ngan mamat sorg ni la..then yg paling klaka skrg dia dh kahwin n mcm dah ok..jeles gak aku ngan dia...jadi masa aku duk smbg2 ngan dia...dia tercerita yg dia kena warning ngan sorg lecturer yg dia ni terlalu memikir ke depan sgt..smpi satu tahap dia bleh masuk Tanjung Rambutan...tu yg dia ckp dia skrg tgh cool down tp xleh gak nk rileks..

aku ni jenis yg memikir sgt ker...or aku ni jenis yg duk risau sgt...memang aku banyak memikirkan skrg untuk memastikan kelansungan hidup aku berjalan dengan lebih baik dan lancar...aku pnya pendapat "kenapa nak tunggu, kalau bleh skrg"...memang buat masa ni aku pnya tanggungjawab yang lebih hakiki tp bagi aku pada satu ketika...aku tak kacau benda wajib tu...jadi ape yg patut aku buat...aku punya dua pilihan sekarang...

pilihan pertama...aku hidup susah bangat sekarang...memang kejayaan itu sangat pahit...susah yang rasanya tak ramai yang larat nak tahan...then aku skrg sedang nyawa2 ikan utk kesusahan itu...terasa semakin sempit....menjadi semakin malas...yer memang susah..bayangkan setiap minggu berulang ke seremban untuk training...selang sehari berulang ke kl untuk ke office..tak termasuk ngan kalo ada appointmet...tak termasuk dgn rutin wajib wat call...tp aku yakin sgt betapa future nya begitu cerah...maka yang paling aku sedih aku akan hilang life sebagai student lebih awal dari rakan2...aku sudah merasakannya buat tempoh 2 3 bulan..tak men bola..tak lepak2..memang perit..melihat rakan2 lepak2 saje slps klas sdgkan aku terpksan stat moto ke kl mmg mengjengkelkan...

pilihan kedua..aku menjadi biasa saja..orang yang biasa..ikut jadual rasmi biasa...memang begini aku rileks tp aku tidak boleh jamin kerana aku tidak membuat apa2...memang kami diberi jaminan akan mendapat kerja tp terjaminkah???...skrg bleh la ckp kan...memang selesa begini tp sampai bila...aku slalu bayangkan lagi 10 thn hidup aku apa yang akan jadi kat aku...mampu lagi aku survive dlm dunia skrg yg makin tak menentu...

jadi pilihan2 ini sedang bermain dalam kepala aku buat seminggu dua ni...

0 respon baek punya:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...