Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Friday, October 23, 2009

aku dah nak posting 2

assalamualaikum dan salam sejahtera..

rajin plak aku nk post entry..

xlme dah aku nk posting.. aku xleh tipu diri aku sendiri yang aku sendiri risau aku ni ckp ke x bersedia g skolah ni..i'm not worried what ppl is going to expect from me as a graduate preschool teacher but i'm worried if i was capable enough in handling child there...

memang 1st year masa utk menimba pengalaman tapi bukan untuk murid... aku merasakan sebagai guru bila masuk je skolah perlu ready 100% sbb murid hanya punya masa setahun tu sahaja.. mereka akan terus naik ke tahun 1 dan andai kita tidak punya impak yang positif kepada mereka..rugi la sangat kepada mereka.. tu bukannya masa untuk try n error...

memang rasanya banyak kekurangan.. contoh mudah aku rasanya akan kelam kabut untuk menghadapi hari pertama dengan murid.. sbb sblm ni aku hanya g praktikal di hjg thn.. time tu bdak2 dah adapt dgn skolah n dah biasa dgn guru.. tp cmne plak ngan 1st day skolah.. haih.. kelam kabut rasanya aku...

tapi.. nak xnk..aku perlu cekal n tabah..alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan..

3 respon baek punya:

ainko said...

berusaha cikgu mustakim!nati dah keje jgn lupe kirim kabar berita buat kawan2 ye

cyba_qema said...

cikgu cikgu cikgu..
Murid murid murid..
Skolah skolah skolah..
Meninggalkan dnia lme n melangkah ke dunia baru..

F. Hanim M. said...

hehe,,tula...nk kena handle 1st day,,,haru...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...