Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Tuesday, July 14, 2009

is it a turning point..

Assalamualaikum...

Buat sekian kalinya aku menulis kembali dalam blog ni...maybe ada yang kisah n ramai yg x kisah pn ngan blog ni....

(sorry aku menggunakan bahasa rojak yang serasi sekali dengan aku)

for the few months..one thing keep banging on my head.. keep asking me...

"hey mus, what are you going to do now?"
"hey, is it right??"
"hey, do you think you make the right decision??"

for those who know me well... maybe they will know me as a person who love to do something new..yeppp.. i want to do something new everyday...dat's why i join Prudential and be their agent as at the moment i was very bored...and now i keep wondering is my decision is worth or not..

jadi sekarang kepala aku tgh pening...

i still remember the night i met Abg kamal (one of the top agent in prudential)..he said i wont go nowhere if i stay like this.. i was afraid on making big decision...yeah i admit that..then after brainwash session...i think i was 90% want to choose only one career...

but...when my brothers, my mother, my father several times counting on days i'm going to graduate and be a teacher...i know they really want me to be a teacher...*sigh*...

my bro (zahari) once said....jadilah cikgu yang akan ajar budak2 kenal dunia dengan lebih baik.. xyah lah kejar sgt harta dunia ni...hidup biasa2 sudah...yg penting berkat tu...terkedu aku masa tu....

sememangnya dalam dunia kami sebagai ejen..topik yang sering menjadi motivasi dan booster adalah kereta besar, income besar, dan rumah besar...memang begitu lah lazimnya..

memang menjadi guru tak boleh menjadi kaya..aku ngaku benda tu..tp silap tu..betul utk org2 yg jadi cikgu yg masuk kelas kuar kelas je la...paham2 je la...

ntah la...banyak benda yg aku rasa masih lagi xda keputusan....aku bg masa sampai bulan 12 ni la..tgk la cmne...so far layan saje lah...

0 respon baek punya:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...