Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Monday, October 3, 2011

Gundah Gulana

Assalamualaikum.

Aku sedang gundah gulana. Ada dua benda.


#1
 Petang ni aku kepenatan mencuci pra. Lantai pra semakin kotor sebab lama tak disental. Aku memang jarang sental lantai sebab luas betul dan aku takde PPM. Hujung minggu aku sibuk. titik.

Hampir maghrib aku ready untuk memasak. Aku kuarkan ikan limpatak. Proses dan gaulkan dengan serbuk kari. Kemudian aku perap untuk beberapa minit.

Kemudian aku goreng. Siap tutup lagi guna tudung periuk sebab aku test sebelum ni macam sedap pula bila ditutup. Macam gorengannya betul2 masak sampai ke dalam.

Siap!!!

Aku dengan rumet makan masuk waktu maghrib sebab rumet aku puasa. Aku puasa sekerat hari je sebab penat memasak dan mengemas di pra. Makan dengan budak2 tengah hari tadi.

Tapi....

Rumet aku tak jamah pun ikan yang aku goreng. sentapppp!!!...

Habis aku makan, aku ambil semua ikan yang bersisa dan aku gaulkan dan beri makan pada kucing.


Now i know how my mother or my wife are going to feel if i don't event bother to eat their cooking.


(please dear readers, don't do this even in warung or kedai mamak)


#2

Aku masih tak dapat respons dari isteri aku a.k.a cyba.

Memang aku risau sangat.

Dari petang tadi lagi. Selalunya dia akan on9 samada petang atau paling lewat sebelum maghrib. Kalau aku tak on9 dia akan buzz ke YM atau tinggalkan pesanan.

Mungkin dia ada kerja atau dia ada urusan.

Mungkin dia kepenatan.

But i can't stop thinking of her.

Anyone can help me since nobody i can reach now.

wassalam.

3 respon baek punya:

cyba_qema said...

npe dia tak mkn...
klu abg masak pn comfirm qema mkn..tak sbrrr nk rse..hehe

n sori wat abg risau..
mmnuhi tuntutan keje n jdual2 klinik wat qema jdi tak lrt lgsg ngn keadaan yg da hjung2 ni..huhu

Ibnu Ahmad said...

entah la.. abg pn malas nk tanya..

ok xpe.. risau jer td.. glad you okay.

dark_eky said...

heh..
dugaan nie dtg dlm mcm2 bentuk..
tabahkn la diri n iman ekk..
muahaha XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...