Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Tuesday, July 19, 2011

apa yang aku minta hanyalah...

assalamualaikum dan salam sejahtera...

baru-baru ini terjadi beberapa peristiwa yang buat aku sedikit hilang kawalan.. sedikit sebanyak lepas berkahwin panas baran aku makin menurun dan aku dah jarang marah-marah.. tambah lagi dengan beban kerja yang hampir tiada (maksud aku kerja-kerja lain selain mengajar pra). aku jadi relaks dan tenang..

tetapi beberapa ketika ini, aku hampir hilang kawalan lagi.. benda kecil je aku rasa.. cuma bila kita kumpul telah menjadi berbekas dalam.. pada aku bendanya boleh dielak sebenarnya.. cuma mungkin aku kurang skill untuk memberitahu aku x suka begini dan begitu.. kebanyakan masa aku akan diam dan mengharapkan mereka faham yang aku tidak suka.. tetapi semakin aku diam, seolah-oleh kelompok ini cuba mencabar aku..

sebab kalau aku hilang kawalan, akibatnya sangat buruk kepada AKU... orang lain x rasa apa yang aku rasa sebab bila marah, semuanya akan memberi kesan kepada AKU.. jadi pada aku, sepatutnya kita perlu lebih mahir untuk membaca situasi.. mungkin semenjak dua menjak ni, penzahiran sokongan aku kepada sesuatu pihak menyebabkan aku semakin kurang disenangi..

itu sajalah.. cuma apa yang aku minta hanyalah ...korang bgtau apa yang korang xsuka dan aku akan x buat tapi cubalah faham apa yang aku x suka dan jangan buat.. setiap benda ada hadnya.. seperti kata aku pada kawan aku bila dia bertanya kepada aku "ok ke daging kerbau?".. aku jawab "bab makan ni semua ok tapi jangan melebih la"..

sekian..

0 respon baek punya:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...