Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Thursday, November 18, 2010

Blogging..

assalamualaikum dan salam sejahtera...

tatkala ni aku duk lepak kat kl kfc kl sentral smbil tunggu bas kol 1030 nk balik baling.. malas aku nak merayau maka aku amik kptsn duduk je lepak2 kt cni.. td jer aku dah pusing satu kl sbb ingktn hentian pudu dah siap.. aku gerak dr umah adik aku kt kota warisan kol 1 lbih.. naik erl smpi kl sentral.. pastu nek lrt smpi pasar seni.. menapak sampai pudu.. last2 hampeh.. pastu teringta kwn aku ckp hentian sementara kat hang tuah.. maka menapak la aku ke sana... bapak r jauh dari pudu ke sana (sebelah IPD Kuala Lumpur)... menitik peluh jantan aku..

pastu kuciwa sbb kat situ ada berapa bas jer.. yg g tg malim n seremban je byk..pastu naik balik monorail (nasib baik sebelah jer) balik kl sentral.. smpi sana naik cab g hentian duta.. sampai sana book tiket.. cari yg petang dh xda.. so amik malam jer la.. pastu balik kl sentral balik lepak2 cni tggu mlm.. boring.. penat.. buang masa.. buang duit.. adoii.. aku ingt xnk g hentian duta sbb nk g cari tiket jer... last2 kena jgk g sana.. pastu aku ni malas plak nk tnya orang pudu tu dh siap ke blom? last2 bila aku tnya driver teksi tu dia ckp kat bukit jalil.. baru aku tringat.. mmg kat bukit jalil hentian sementara.. rsenya dah dua kali aku naik kat sana.. hampeh.. terlupa aku..

jadinya sekarang melepak la aku kat cni.. boring.. moral dari post ni.. rse mcm dah xbrapa nk ngan dah aku ngan kl. mcm2 berubah.. then bila aku naik erl kan.. rse mcm dua dunia berbeza.. bleh kata aku berada di dua buah negeri bila aku nk bandingkan dengan negeri sabah.. jauh sgt2 beza.. mmg la sbb cni ibu negara.. sana negeri.. tp apabila terlampau jauh perbezaan aku leh nmpk berlaku ketidaksamarataan pembahagian kekayaan negara.. kesian kdg2.. ntah la..mcm aku pernah ckp masa lepak2 kat skolah "ni la keadaan kg aku 20 thn dulu... xda api xda lektrik.. jalan teruk.."

5 respon baek punya:

cyba_qema said...

sabar ea..yg penting kamu sudah pulang...
tak sabar nak jmpa...

mus@akim said...

hehe.. mmg tgh bersabar ni.. sama la. xsbr2 dh ni.. hehe

F. Hanim M. said...

hoho ayat kamu ttg skolah itu sama je dgn ayat aku..

"mcm zmn aku kecik2 kt kampung 20thn dulu"..

mus@akim said...

@hanim.. hehe.. back to future kan kan

student said...

imbau kenangan lama ke Mus?hee~

p/s: Mus, anda di-Tag.Dengan segala hormatnya dipersilakan ke http://www.cetusan-student.com/2010/12/dari-berjalan-kepada-berlarian.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...