Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Friday, January 7, 2011

salam


assalamualaikum..

alhamdulillah setinggi-tinggi puji bagi Allah tuhan pencipta alam. mmg sangat bersyukur bila sejak dua menjak ni sentiasa berada dalam lindungan dan perhatianNya. semoga kita akan sentiasa berada dalam jagaan dan rahmat Allah s.w.t. memetik sebuah hadis yang dikirim seorang sahabat "urusan orang muslim itu sentiasa baik, sekiranya dia ditimpa musibah maka akan berkatalah dia bahawa ini adalah ujian dari Allah yang ingin menguji sejauh mana kekuatan hamba-Nya, adakah sekadar bermain di bibir atau betul teguh dan kuat imannya, dan bila dia beroleh nikmat dan kebaikan maka bersyukurlah dia akan anugerah dan kurnia tuhannya hingga dia tak lupa kepada saudara2 utk sama mengecap nikmat tersebut.

bulan lps selamat sudah aku menjadi suami kepada thuaibatul aqmar.. perjalan baru nak mula. baru nak masuk gear satu. banyak lagi gear nk pki. lepas ni nak redah mcm2 bonggol kat tengah jalan. mmg akan berlaku gegar2 sikit tp aku sentiasa berdoa moga akan diteguhkan ikatan kami.

heh.. kelaka je bahasa.. kenapa ea.. semua ni bermula gara2 isteriku juga sebab simpan buku di bawah ni..(thanks sayang)
buku yang sangat menarik.. pertama kali aku jumpa buku yang ditulis begini. plot yang caca merba memang membosankan tapi sangat mencabar aku. smpi kdg2 rse bengang plak. tapi buku ni mmg wat aku salute abis ngan faisal tehrani. sepanjang membaca buku dlm BM ni lah aku bleh bagi 5 bintang..

kemudian aku dah jadi ketagih.. last2 aku cari lgi.. maka akhirnya membeli jgk buku2 berikut;

baru habis baca di Masaum. memang menarik. mmg ada yang sinis ble tajuk psl surat prpm johor sbb aku br khwn ngan org jhr kan tp percayalah isi buku ni mengalahkan buku sejarah stpm.


buku yang baik utk kita tekuni. sekurang2nya ada info berkenaan masalah yang sebenarnya tak pernah padam dari umah islam iaitu usaha menjauhkan kita dari agama kita sendiri. namakan lah ape sahaja gerakan baik perang salib, kristianisasi, plurisme, liberalisme.. semuanya menjurus kepada untuk menjauhkan kita dari amalan agama kita secara menyeluruh.. musuh kita mahu kita solat, puasa, zakat, pergi haji tapi mereka gusar bila kita mahu melaksanakan hudud, qisas yakni berpaksi kepada ajaran sebanar Islam.

satu buku yang diakui sendiri oleh faisal tehrani sebagai karya yang gagal.. mmg pada aku agak tidak mencabar buku ni. lurus jer gaya bahasa dan plot yang mudah. jalan cerita yang mudah dijangka dan normal. tapi xrugi baca sbb aku suka isu buku ni yang seakan-akan karya HAMKA iaitu tengelamnya kapal van der wijck.. hehe

penulis buku2 ni faisal tehrani.. aku akhirnya menjadi peminat pemuda ni..

kepada kwn2.. bacalah karya2 beliau.. moga mendapat manfaat bukan sekadar di dunia tapi juga di akhirat..

sekian



2 respon baek punya:

cyba_qema said...

sama2 intan payung..=)

ble suami membaca secara tak langsung sang isteri pn ikut membaca buku yg dibeli..tp 1 pn tak abs2 lgi..kesibukan n kepenatan yg melanda..hehe..smpat bce bcaan yg lbh santai je..

eh, surat2 perempuan jhor tu bukan buku fami ke abg..hihihi...

nt klu ade lgi karya2 bru faisal tehrani klu kbtulan qema jmpa, qema beli utk abg ea..tp dgn syarat cepat pulang jb k..hehe..

mus@akim said...

hehe.. thanks syg..

buku tu pinjam ea. nti ckp kt fami ea..

nk belikan ea.. byk tu kat BADAN.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...