Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Sunday, December 20, 2009

ape mslh ngan korang ea..

assalamualaikum dan salam sejahtera..

mggu lps aku membaca surat khabar berkenaan dengan gesaan seorang timbalan menteri peajaran yang mahukan waran untuk guru sementara dikeluarkan segera untuk menampung masalah kekurangan guru di sekolah.. malah katanya guru sementara ini boleh diserap dengan mengikuti kursus dalam cuti di maktab atau institusi berkenaan..

kemudian ditambah lagi dengan simpati beliau kepada mereka yang memang sebenarnya berminat untuk menjadi guru tetapi tidak mendapat peluang... maka perlu diberi tumpuan kepada mereka ini supaya tidak disia-siakan bakat mereka..

pernah mendegar mengenai nkra.. selaras dengan usaha PM untuk melaksanan kpi bgi menilai keberkesanan menteri.. maka nkra merupakan objektif yang dinyatakan untuk dicapai oleh menteri berkenaan.. tertarik pula dengan apa yang ingin dicapai oleh menteri pelajaran.. paling atas sekali ialah untuk meluaskan pendidikan prasekolah.. tahun 2010 akan dibuka banyak lagi prasekolah..

maka aku hairan.. apsal aku sebagai graduan prasekolah masih lagi tak tahu mana nak pergi.. xda tempat kah???... or mereka ni hanya menteri yang membaca teks ucapan yang disediakan oleh SU mereka sahaja dan sebenarnya mereka tak tahu apa2 langsung.. haih.. bekerja la weh..

6 respon baek punya:

odette said...

entahlah..aku pon x tau nk ckp ape dh... x sure ngan future sbg guru ni:( maybe ade hikmah lmbt kite nk dipostingkan nie..

shyna said...

aku nak kerja cepat!!!!

mus@akim said...

odet , ko jdi suri rumah spenuh masa jer.. Hehe..
husna, keja cpt gaji pn cpt.. Kan kan kan..

F. Hanim M. said...

tau xpe..buat sakit ati je bace..
kuar waran utk GSTT padahal kite GSST yg KPM sendiri taja pun xtau hala lagi...

KPT dh pun bg posting pd bdk2 pndidikan kt U (sek.men.)utk ngajar bulan 1 ni..diorg intebiu sama dgn kpli ari tu..kite jugak yg x tau pape..

Alice In Wonderland said...

bgs!! i like tis!!

mus@akim said...

hanim, xnk try msuk paper ke??.. hehe.. kot2 bleh gegar sket sana..

yin han, thanks..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...