Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Sunday, August 21, 2011

Mood Raya

Assalamualaikum,

Boleh dikatakan setiap hari ada ja entri baru dalam blog ni. Kalau ada yang mengatakan "si mus ni takde kerja ke?". Memang kat sini masa terluang banyak tapi bukan takde kerja, kalau nak mencari kerja memang banyak; kemas pra, lukis mural pra, kemaskini fail pra, kemaskini pra, kemas rumah, wat garisan padang, latih budak olahraga, dan macam2 lagi. Tapi tu la, susah nak jawab.

Bila aku baca balik entri2 aku minggu ni (suka menulis sebab aku suka baca balik - syok sendiri), takde pun entri yang berorientasikan ramadhan dan raya. Macam pelik pulak bila aku tengok dekat list blog kawan2 aku, semuanya menjurus kepada mood ramadhan dan raya. Jadi persoalannya aku ni tak berpuasa ke, aku ni tak de rasa nak beraya ke?

Tahun ni sebenarnya aku membuka ramadhan dengan satu lembaran baru, pertama kali aku dapat berbuka dengan isteri aku. Selepas beberapa tahun kami berkenalan dan memang selalu berbuka bersama sepanjang berkenalan, saat berbuka sebagai seorang suami isteri memang mengasyikkan. Tambah lagi dengan berkesempatan untuk berterawih bersama2 di masjid BBU, aku bersyukur kepada Allah atas nikmat yang tela dikurniakan. Semoga kami terus diberikan peluang untuk menebus kembali masa silam.

Untuk persiapan raya, jujurnya kami belum lagi bersedia. Kami sedang menunggu saiz sebenar isteriku untuk mengelakkan baju rayanya nanti tidak muat. hehe. Jadi mungkin kami akan beli masa minit2 terakhir nak raya. Dari segi mengemas rumah pula, kesibukannya mungkin tidak sama berbanding dengan rakan lain sebab kami masih lagi tinggal di rumah mentua, jadi isteri hanya mengemas seperti tahun2 sudah. Lepas ni kalau sudah pindah barulah boleh buat deco2 sikit setiap kali nak sambut raya.

Tapi secara keseluruhan, puasa kali ni lebih tenang, seronok, dan rela. Moga Allah kuatkan hati kami untuk terus istiqamah dalam amalan2 sepanjang bulan ramadhan ini di bulan2 akan mendatang juga.

"Ya Allah, segala puji hanya bagi Mu, selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w, Ya Allah, ampunkan dosa kami, tunjukkan kami jalanMu yang lurus, hidupkan kami dalam iman, matikan kami dalam iman, dan masukkan kami ke dalam syurgaMu dalam iman. Ya Allah, Ampunilah dosa kedua ibu kami, serta ahli keluarga kami, kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas mereka, Ya Allah ampunilah dosa guru2 kami yang banyak mendidik dan membimbing kami. Ya Allah, hanya kepada Mu tempat kami memohon pertolongan dan berserah, kurniakanlah dari kami zuriat yang soleh dan solehah yang dapat menyambung syiar agamu Ya Allah. Aminnnn..

Sekian wassalam.

1 respon baek punya:

cyba_qema said...

hoho...cepat balik..cepat balik..bby da bsar..leh kite beli bju raya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...