Subscribe:

Pages


Bacalah Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Thursday, April 29, 2010

gara2 YM xleh msuk...

assalamualaikum dan salam sejahtera...

boring aku mengadap FB.. di tambah ngan xleh2 msuk YM.. kalau x bleh aku berasmaradana dgn bakal teman hidupku.. hehehe...jadi baiknya aku update sket blog aku ni sblm aku beransur balik sbb batry laptop dh nk kong n mlm ni xleh dh nak cas sbb cas btry solar dah nak abis (ni org pedalaman je phm n pak wahid esp xkan pernah faham)...


jadi sudah mahu msuk bulan 5 sekarang.. maka hampir 4 bulan sudah aku berada di bumi masaum.. dari kali pertama aku menjejak kaki ke sini semakin aku dapat membiasakan diri dengan dunia baru ni.. maybe dua 3 minggu pertama aku kecoh ngan aktiviti yang best mcm memancing dan mendayung n sebagainya tp lama kelamaan aku sudah kebosanan.. ditambah ngan jmlh ikan yg menyusut dgn gila2 gara2 tuba n memanah.. maka melepak je la hari2 tanpa wat pape.. nak men badminton pun xleh sb angin kuat sgt petang2..


tapi satu benda yg aku pasti.. aku dah makin sayang dgn anak2 muridku..ingt lagi minggu pertama.. ramai yang menangis tgk aku.. cakar2 tangan aku.. lari dari aku.. xmau aku pegang... tp sekarang bleh bergelak2 dgn aku.. berebut2 tangan aku bila aku hulurkan tangan utk buat bulatan.. hmmm.. mmg touching.. setiap hari aku berharap 22 orang murid akan datang.. alhamdulillah sejak dua tiga minggu ni paling kurang pun 15 orang la akan dtg.. kalau 20 orang tu biasa....dan aku semakin memahami mereka..faham yang mana boleh ditampar,, yang mana boleh dicubit... yang mana sensitif.. yang mana manja.. yang mana mengada2... tapi semuanya memberi warna baru dalam hidup aku...


semoga aku akan terus istiqamah..doakan aku berjaya hingga keakhir..

sekian wassalam...

6 respon baek punya:

F. Hanim M. said...

kem slm kt budak2 masaum..
aku pn rasa nk balik..
tp...tah...dh tentu xboleh duk sorg2..

cyba_qema said...

huhu...cian menunggu last2 tertidur n trus tidur...

djambu puadovich said...

aku tag ko. untuk mengurangkan bosan ko...huhu

FarhahNur said...

hm tula. kadang anak2 murid nie bole buat hati tersentuh amat sangat wa cakap lu..tersentuh aku dengan entry ko ..clap clap!

ainko said...

pra sk jengka 8 kirim slm pada pra sk masaum..smg cikgu sk masaum sentiasa gembira!

Mustakim Ahmad said...

@hanim.. balik la ko... hehe.. lepak2 cni..
@qema.. i'm here..
@djambu..sori aku xsmpt2 nk siapkan tag ko..
@paah.. toche2..
@ainko.. wassalam.. pra sk masaum sentiasa gembira.. moga pra sk jengka pun sama la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...